Monday, February 27, 2012

berat mata korang memandang, berat lagi bahu aku yang memikulnya... (=_=)

assalamualaikum...

tahun 2012 merupakan tahun yang mencabar buat diri aku yang bergelar mahasiswi pendidikan. aku terpakasa mencabar diri aku sendiri untuk menjadi yang lebih baik, untuk mendidik anak bangsa aku sendiri selain memberanikan diri aku untuk bercakap dikhalayak ramai. aku sedar aku bukanlah petah berkata-kata seperti pengacara di kaca televisyen. aku sekadar hamba Allah SWT yang baru belajar untuk berhadapan dengan orang lain. aku sedar sebagai bakal pendidik aku tidak seharusnya berasa malu untuk mengeluarkan kata-kata, untuk melontarkan hujah-hujah dan fakta-fakta benar untuk tatapan bakal pelajar aku nanti. seharusnya aku berani. benar... aku perlu mengumpulkan kekuatan, membuang jauh-jauh segala yang rasa malu dan rendah diri. aku yakin ya Allah.. aku mampu lakukan yang terbaik nanti.

tahun ini juga aku bakal menjadi guru pelatih di salah sebuah sekolah. aku perlu mengajar dan mendidik anak bangsa. oleh yang demikian, aku perlu bersiap sedia mental dan fizikal untuk harungi semua ini. semester 6 ni aku kena buat micro-teaching sebagai persediaan sebelum aku menjadi guru pelatih.. errgghhhhh takutnya... huhu. apa pun aku akan buat yang terbaik. 

kelas yang paling aku gerun semester ni ialah kelas isu-isu antarabangsa. nak tahu sebab apa. ramai senior mengulang subjek ni. macam mana dengan keadaan aku nanti ye. mampu ke aku? mudah-mudahan aku mampu buat yang terbaik. aku nak ulangi kejayaan semester lepas. aku nak buat my parent happy. senyuman dorang mampu buat aku tersenyum bahagia. i miss them so much. i love u mak... i love u abah... muuahhhh.

miss my emak & my abah so badly.... (+_=)
hopefully aku mampu buat yang terbaik dan selesaikan tugasan dalam masa yang ditetapkan. aku tahu aku akan sibuk sangat tahun. tuhan... bagi aku kekuatan untuk hadapi semua ini. jadikan aku insan yang berjaya di dunia dan akhirat kelak. amin. buat sahabat yang lain, semoga kita sama-sama berjaya habiskan pengajian ya. lagi setahun je lagi.. keep it up okay.. wassalam.

No comments:

Post a Comment