Tuesday, January 10, 2012

Terima Kasih Malaysia

assalamualaikum semua..
sebagai mahasiswi dan para pelajar sekolah sudah semestinya bertuah pada tahun ni coz dapat bantuan daripada kerajaan Malaysia berupa:

Vaucer RM 200 bagi mahasiswa/i IPTA/IPTS

RM 100 bagi pelajar2 Sekolah Rendah & Menengah
untunglah!!
korang yang dh kerja ada? xda kan? hehehe. actually, aku nak ucapkan terima kasih kepada kerajaan Malaysia sebab masukkan bantuan pendidikan dalam bajet 2012. sekurang-kurangnya dapatlah membantu para ibu bapa yang kurang berkemampuan untuk membeli buku-buku tambahan buat anak-anak mereka. bagi golongan yang terlebih kemampuan tu aku xpasti lah sama ada bantuan macam ni diorang perlukan atau x. tapi apa pun aku respect lah, bantuan macam ni diberikan kepada seluruh pelajar-pelajar di Malaysia x kira berlainan bangsa, agama atau ideologi. semua diberi sama rata.

Lagi satu usaha kerajaan dalam tahun 2012 ni, bantuan isi rumah bagi keluarga miskin, warga emas, ibu tunggal dan sewaktu dengannya berjumlah RM500. Bajet 2012? pada pandangan aku, ia merupakan salah satu langkah kerajaan untuk mengurangkan kadar kemiskinan di Malaysia untuk menuju ke arah negara maju. walaupun kita x tahu sama ada bantuan seperti di atas akan dikekalkan dalam pelan kerajaan atau tidak tapi sekurang-kurangnya ia menunjukkan sikap kerajaan peka terhadap masyarakat; bak kata Dato, Seri Najib bin Haji Abdul Razak.. rakyat didahulukan; pencapaian diutamakan.. 1 Malaysia, slogan transformasi beliau bagi membentuk Malaysia ke arah negara maju. berikut adalah kriteria-kriteria untuk memohon bantuan di atas:


Bajet 2012, Bantuan Khas Kerajaan Malaysia

Contoh: rm 500  bagi setiap isi rumah yang layak

Borang Permohonan Bantuan Khas


Berikut merupakan syarat kelayakan memohon bantuan khas kerajaan bernilai RM 500.

Tapi aku rasa sekarang ni dah x valid kot. dah tamat tempoh. apa pun kepada yang memohon semoga berjaya okay. bantuan yang diberikan oleh kerajaan gunalah sebaik mungkin.. wassalam.



2 comments:

  1. post yg bg bnyk mklumt be a great malaysian....
    paey aku nk ckit duit ko yg dlm pic 2...
    huhuhuhu....

    ReplyDelete
  2. ooo.. nk duit ae? amik lah dalam tuh.. ko nak copy paste pon leh aku halalkan..huhuhuhuhuhhu

    ReplyDelete