Monday, January 30, 2012

cita-cita atau matlamat?

assalamualaikum....
sudah berminggu-minggu aku dekat kampung. nak kerja tapi cuma sebulan je cuti, lau lama agak sedaplah boleh jana pendapatan macam cuti2 yang lepas. nak buat macam mana. rezeki x ada. hurm... nak kua berjalan tapi cik abang kesayangan x sihat. nak jenguk tapi takut dia x cukup rehat lak nanti. aku kan suka mengacau orang lain tengah rehat, suka menyakat orang. get well soon, hubby.. (=_=)

x sampai sebulan je lagi nak balik UPSI. menjalani hidup sebagai mahasiswi. azam baru sudah ditanam tapi aku pun xpasti sama ada aku mampu jalani atau x. banyak benda yang aku fikirkan. orang kata x bagus fikir yang bukan2 tapi nak buat macam mana, aku dah terbiasa kan2. nanti lama boleh jadi macam tengkorak benggong ni..

i'm mad..huhuhuhu
aku nak jd macam ni. bawa buku 24 hour..huhuhu mengadap buku je (boleh ke? nanti cerita korea yang ko gila2 kan ..kahkahkah..) macam si ulat berkaki byk ni. rajin sangat. aku asyik malas je. yang rajin cuma makan, tido & main2 je. huhuhuhu

saya sangat rajin.. ko paey? apa cite ni wei...
huhuhu jom rajin2 macam aku ni.. hehe ( kalau betul2 lah
ulat ni cakap macam ni, aku pengsan terus... huhuhu)
tapi yang penting.. aku mesti fokus dan yakin dengan matlamat hidup aku. apa yang aku nak, apa yang aku impikan selama ni mesti jadi kenyataan.. no matter what asalkan halal & dapat keberkataan dari yang maha Esa. my dream list:
  • licences
  • my own car or motorcycle
  • job
  • wedd with someone I love
  • my own "FULLHOUSE" (macam cerita korea tu..)
  • beli apa yang aku nak dengan titik peluh aku sendiri
  • and most important thing is.. kebahagiaan mak & abah aku lah..

walaupun jika ditakdirkan aku x dapat jadi guru, aku nak sambung buat master x pun kerja lah apa pun janji aku tak nak lah menganggur sebab aku tahu semua tu Allah dah tentukan sejak azali lagi. yang penting kita usaha untuk dapatkan apa yang kita impikan dan tawakal. apa yang pasti, aku mesti cuba untuk elakkan diri daripada bergantung dengan orang lain lagi. must be independent okay.. (*_*)... ko kan dah besar. dah boleh fikir kan paey?? (yelah tuh..huhuhu) entahlah.. aku x tahu nak mencarut apa lagi. yang pasti cita-cita didahulukan, masa depan diutamakan..huhuhu.. wasalam.

p/s:
yang mana satu pilihan anda???
ijazah semata2 ataupun ilmu pengetahuan
yang luasnya seperti lautan... fikir2 lah dan
selamat beramal.. (>_<)



No comments:

Post a Comment