Saturday, March 3, 2012

i love u

cinta
ungkapan indah yang aku ukirkan dalam hati.
bukannya cinta terhadap manusia, rasul dan Allah SWT semata-mata 
tetapi cinta terhadap binatang juga
you know what?

I LOVE CATS A LOT
Kucing (Jawi:کوچيڠ ) dikenali sebagai kucing bela jinak ialah mamalia karnivor kecil dari subspesis Felis silvestris catus. Ia adalah keturunan kucing liar AfrikaFelis silvestris lybica dan mungkin dijinakkan 3,500 tahun dahulu di zaman Mesir purba, di mana ia digunakan untuk menjaga simpanan bijirin daripada tikus dan roden yang lain. Hari ini kucing merupakan salah satu daripada haiwan belaan rumah yang paling terkenal di dunia.

gatai kucing ni dok bercinta

dari kecil sampai ke tua ni aku suka sangat dengan binatang ni, sampai tidur bersama pun pernah juga
even my mom marah sekalipun, aku nak juga bok sama dengan dia.huhuhu
orang kata kalau kita sayangkan binatang especially kucing, kita dianggap sebagai seorang yang penyayang, ambil berat, sensitif dan sewaktu dengannya. betul ke? aku pun tak berapa nak pasti lah sangat. 

lagi satu... Diriwayatkan dan Ali bin Al-Hasan, dan Anas yang menceritakan bahawa Nabi Muhammad SAW pergi ke Bathhan suatu daerah di Madinah. Lalu, baginda bersabda, "Ya Anas, tuangkan air wudhuk untukku ke dalam bejana." Lalu, Anas menuangkan air. Ketika sudah selesai, Nabi menuju ke bejana. Namun, seekor kucing datang dan menjilati bejana. Melihat itu, Nabi berhenti sehinggalah kucing tersebut berhenti minum lalu (baginda) berwudhuk. Nabi ditanya mengenai kejadian tersebut, beliau menjawab, "Ya Anas, kucing termasuk perhiasan rumah tangga, ia tidak dikotori sesuatu, bahkan tidak ada najis." jadi janganlah anda risau okay,. 

jom kita tengok gambar kucing yang comel-comel:









comel kan? huhu macam saya. tapi ini bukan milik saya. saya punya ada kat rumah..huhuhu oklah. wassalam....

No comments:

Post a Comment