Monday, September 17, 2012

ibarat roda kuda

assalamualaikum.. pembuka bicara.
sekarang ni genap lah 4 bulan aku berpraktikal dkt sekolah ni. berbaki sebulan lagi aku nak habiskan tanggungjawab aku sebagai guru praktikal. selepas ni aku kena lah buat part time sebab cuti 4 bulan kan? kadangkala cuti ni bagus untuk aku tapi kalau dh berlebihan sangat sampai xtahu nk buat apa. just makan minum jelah kat umah. hati ni teringin gak nak kije kat tempat jauh dari umah aku. tinggalkan kampung halaman. aku ni bukan jenis yang lekat kat umah. sejak duduk kat asrama dulu buatkan aku ingin berhijrah; cari pengalaman kat tempat orang. 
entahlah... 
hidup ni ibarat roda, bila dh selesa mesti akan rasa susah kn? xkan nk dok senang 24 jam. mcm tu lah aku ni. tgh cari jalan yang terbaik untuk hidup aku, masa depan aku.
adakah aku mengalami perubahan?
entahlah.. aku pun xpasti jawapan ye. pendirian aku x tetap. aku xpandai menilai diri aku sendiri. aku cuma tahu halakan hidup aku mengikut kata hati. padahal kata hati ni kadangkala membinasakan diri. 
skunk ni lah aku. sahabat sekalian, inilah diri aku sekarang. bukan menyalahkan takdir tapi inilah yang sebenarnya. terima diri aku sebenarnya ye kawan2. segala perubahan ni hanyalah sementara. doakan terbaik untuk diri aku ye. wassalam..

No comments:

Post a Comment